FANDOM

Wydrzaki — gatunek ssaków wodno-lądowych, słabo znany, występujący jedynie u wybrzeży paru wysp Smoczego Archipelagu.

WyglądEdytuj

Z wyglądu przypominające wydry. Nieco od nich większe, bardziej człekokształtne, pokryte futrem. Mają twarde pazury, wielkie, mętne,okrągłe ślepia, ostre zęby, wąsy cienkie i sztywne jak druciki, szponiaste łapy, a także ruchliwe nozdrza i rozszczepione górne wargi. Są niezbyt wysokie (człowieka w pozycji siedzącej przewyższają jedynie o głowę). Na lądzie poruszają się przeważnie chodząc wyprostowane, czasem na czterech łapach. Bardzo ciekawskie i wesołe zwierzęta. Świetnie pływają.

Cechy charakterystyczneEdytuj

Są niegroźne dla człowieka, wręcz lubią jego towarzystwo, szczególnie pod względem zabawowym. Zachowują się trochę jak zwykłe foki, czy delfiny. Łagodne i przyjazne. W chwilach wyjątkowej euforii kiwają się w przód i w tył. Dźwięki jakie wydają brzmią mniej więcej jak Ouk! Wydrzaki są zabawne, zwłaszcza, gdy zbierają się w grupy i zaczynają przechwalać. Podskakują, pokazują mocne zęby, stroszą wąsy[...]. Samice w zasadzie trudno odróżnić od samców, chyba, że akurat karmią swoje młode.

Żywią się rybami, małżami, wodorostami, krabami, jajami żółwi, samymi żółwiami oraz jajami ptaków. Połykają także drobne kamyki zbierane na plaży, prawdopodobnie w celu lepszego strawienia zjedzonego pokarmu.

CiekawostkiEdytuj

Wytwarzają prymitywne narzędzia z muszli, kości i zębów oraz użyteczne plecionki z surowych rzemieni.

Są zainteresowane ogniem, ale bardziej pod względem zabawy niż użyteczności.

Posiadają własny język będący serią pogwizdywań i mlaśnięć przerwanych gardłowym klekotaniem. Przywódca stada wydrzaków nazywa się Pływający-Na-Przedzie.Kamyk jednego z wydrzaków nazwał Obroża , dlatego że wydrzak miał na szyi obrożę ze skóry i zębów syreny .