FANDOM

Wierzba — matka małego Jesiona, gospodyni w chacie Płowego.

Wygląd Edytuj

Młoda, niska i drobna kobieta z Pogórza (co potwierdza jej wymowa), o okrągłej twarzy i zadartym nosku, przyjęta przez Płowego, gdy nie miała dachu nad głową. Jedyną jej cechą charakterystyczną są niesamowite, głębokie i duże oczy o długich rzęsach, jakby natura chciała osadzić w ten sposób dwa wspaniałe klejnoty w skromnej oprawie.

Charakter Edytuj

Żywotna i energiczna gospodyni, prosta, pracowita oraz skromna. Poza tym dobra, uczciwa i pełna empatii. Bardzo kocha swojego synka i pragnie dla niego jak najlepiej. To właśnie dla Jesiona wykształciła w sobie takie cechy charakteru jak zaradność i odwaga do pokonywania trudności, choćby było bardzo ciężko. Żyje spokojnie, wychowując synka. Dba o dom Płowego, szyje zarobkowo, hoduje kury oraz gołębie. Płowemu była ogromnie wdzięczna za otrzymaną gościnność.

Historia Edytuj

Życie obeszło się z Wierzbą dość podle. Związała się z magiem (rangi Obserwatora, kancelistą o imieniu Sznur). Z tego związku narodził się Jesion. Mag, jak nietrudno się domyślić zostawił dziewczynę, gdy tylko dowiedział się o dziecku, nie spełniając żadnej złożonej jej obietnicy. Wierzba odeszła z domu, prawdopodobnie z powodu nieżyczliwości rodziny. Do Żmijowych Pagórków zawitała z początkiem lata, zaznajomiła się z przybranym ojcem Kamyka - Płowym i została już u niego w charakterze gospodyni. Płowy w testamencie zostawił Wierzbie swój dom, jednak nie zdążył podpisać testamentu - umarł z powodu tak zwanego przekleństwa magii (we śnie, bez żadnych symptomów choroby). Szczęśliwym zrządzeniem losu Kamyk, Wężownik i Pożeracz Chmur zawitali niespełna trzy miesiące po śmierci maga do Żmijowych Pagórków. Tkacz Iluzji postanowił oddać Wierzbie i Jesionowi cały majątek, jaki mu się należał - Pożeracz Chmur zaś, z racji swojego niezwykłego talentu, podrobił podpis Płowego.