FANDOM

Wężownik - członek Drugiego Kręgu, Wędrowiec w randze mistrzowskiej, choć o talencie skromniejszym nieco niż Myszka. Razem z grupą połówek uciekł na Jaszczura.

WyglądEdytuj

Wysoki i przystojny, porusza się płynnie, sprawia wrażenie jakby każdy jego gest był celowy. Ma ciemne włosy i oczy.

RodzinaEdytuj

Wężownik urodził się w rybackiej wiosce nad Jeziorem Wężowym. Jego ojciec ma na imię Ocios i jak wszyscy mężczyźni w wiosce jest rybakiem. Młodszy brat Wężownika nazywa się Pławik, zaś siostra - Strużka. Jego matka nie żyje, swoich pierwszych urodzin nie doczekało też pięcioro jego rodzeństwa. Rodzina ta jest prostolinijna, spokojna i dobra. To małomówni ludzie (ryby i rybaki narodek niemowny). Wierzą w różnego rodzaju przesądy i gusła, posiadają jednak specyficzny rodzaj mądrości życiowej.

CharakterEdytuj

Ma dość kpiarskie poczucie humoru, lubi się zabawić. Potrafi też być poważny i pracowity. Umie walczyć, jest dość odważny, co nie znaczy, że lubi zabijać. Lubi przygody, jak każdy właściwie młody chłopak, jednak tęskni za spokojem i rodzinną wioską, do której nie może wrócić. Uważa, że talent to wcale nie jest szczególnie wspaniała rzecz, wolałby raczej móc być z rodziną. Zna się dobrze na łodziach.

CiekawostkiEdytuj

W języku lengore jego imię brzmi Hemm'aut.

Aby przekonać kapitana Motyla, żeby zabrał ich ze sobą, Wężownik posłużył się groźbą, że obetnie rufę statku.