FANDOM

Tkacz Iluzji jest stosunkowo rzadko występującym talentem u młodych adeptów magii, jednakże należy do jednego z najpiękniejszych. Symbolem Tkacza Iluzji jest dłoń.

OpisEdytuj

Talent Tkacza Iluzji polega na tworzeniu nierzeczywistych miraży, które sprawiają wrażenie zupełnie realnych (uwzględniają zarówno wygląd, konsystencję, strukturę, smak, zapach, ciężar itp. identyczne dla form rzeczywistych). To jednocześnie jeden z najbardziej widowiskowych talentów. Używany najczęściej dla rozrywki (np. w teatrze) jest potężnym narzędziem manipulacji. Jeśli ofiara uwierzy w prawdziwość mirażu (praktycznie zawsze kiedy ofiara nie jest informowana o tym, że to jest miraż) ten zadaje jej fizyczne obrażenia.

CiekawostkiEdytuj

Efekt talentu ma za zadanie oszukać zmysły potencjalnego przeciwnika bądź widza. Działa na podświadomość patrzącego. Doskonałym przykładem jest:

CytatyEdytuj

"Dlaczego tamten chłopak poparzył się ogniem, który nie był prawdziwy? [...] Bo to nie jest tak, że zwidy ranią, albo coś nam robią. Wszystko mamy w głowie [...]"

"Nóż nie był prawdziwy, ale ty wierzyłeś, że był. A nawet teraz twoja głowa jeszcze wierzy, że to się stało naprawdę."

"Mag powąchał melon podejrzliwie, ale zapach również był odpowiedni.
- Dobrze. Teraz morele.
Kilka owoców, które pojawiły się na stole, skusiły także Wędrowca. Za przykładem towarzysza ugryzł jeden.
- Słodkie - stwierdził.
- Za słodkie - odparł Tkacz - Smaczne, ale nieprawdziwe, co da się rozpoznać z łatwością. - Zawracanie głowy. Co z tego, że nieprawdziwe, skoro smaczniejsze niż prawdziwe? Jakbym chciał prawdziwe, tobym zerwał sobie z drzewa - zaoponował Wędrowiec i pożarł demonstracyjnie następny iluzyjny owoc.
Biały Róg uśmiechnął się ledwo zauważalnie, zerkając na niefrasobliwego maga."

Magowie, obdarzeni tym talentemEdytuj