FANDOM

Tait Jorel Nardo - rzeźbiarz, malarz i wynalazca na dworze królewskim rodu Toho.

Był bardzo uzdolnionym konstruktorem oraz artystą. Po poważnym wypadku częściowo stracił pamięć. Jako szalony i nieco zdziwaczały konstruktor pozostawał na dworze pod opieką królowej Iditalin, ponieważ nie znaleziono jego rodziny. Był w miarę możliwości (jak na swój stan) spokojny, wymagał jednak stałej, choć niezbyt uciążliwej opieki. W ferworze rojeń i nierealnych pomysłów zapominał o czynnościach tak przyziemnych jak jedzenie, sen czy higiena osobista. Kiedy na zamku królewskim pojawili się młodzi magowie, to Stalowy przejął opiekę nad Nardo. Konstruktor towarzyszył mu podczas badań i tworzenia nowych militarnych wynalazków. Nardo okazał się bardzo użyteczny (choć sam być może tego nieświadomy), podczas zamachu na Stalowego (pomógł mu wrócić do wieży i powiadomić przyjaciół o całym zajściu).

Ma raczej optymistyczne podejście do życia, choć humor potrafi mu się szybko zmieniać. Obawia się głośnych hałasów, krwi, wysokości - kojarzy mu się to z wypadkiem. Ma częste migrenowe bóle głowy, przez co uzależnił się od lekarstwa - opium. Nie do końca odnajduje się w hierarchii społecznej - potrafi bardzo cicho podejść do człowieka i nagle krzyknąć coś na widok jego twarzy.