FANDOM

Szaleniec — jeden ze smoków zamieszkujących Smoczy Archipelag.

Obecnie zamieszkuje Wyspe Pazura , która jest teraz nazywana Wyspą Szaleńca. Wcześniej była zamieszkiwana przez Pazura i jego rodzinę.

Jest to smok w dość sędziwym wieku, samotny, nie pragnący towarzystwa. Szaleniec przedstawia nam się jako smok zgorzkniały, złośliwy i chciwy. Nazwany został Szaleńcem przez inne smoki, gdyż zbierał wszystko co się świeci, gromadząc tym samym ogromny skarbiec. Inne smoki nie rozumieją go, uważają go za starego dziwaka. Jest niezwykle przewrażliwiony na punkcie swojego złota i innych błyskotek, które ukrywa we wnętrzu wyspy przy ruinach. Doskonałym przykładem jego nie opanowanej chciwości jest atak na Pożeracza Chmur i Kamyka, gdy przez pomyłkę lądują nie na tej wyspie. Gdy Kamyk zostaje ranny i wraz z Pożeraczem Chmur i Liską ukrywają się na Wyspie Szaleńca, Szaleniec ukazuję nam się w nowej postaci jako człowiek. Dzięki przemianie, którą mogą przechodzić smoki zauważamy podobieństwo cech ludzkich i pragnienie bogactwa oraz bliskość i chciwość posiadanych przez niego skarbów. Nie był zbyt ostrożnym smokiem gdyż Pożeracz Chmur często podbierał mu kilka z nich. Nie był zbyt pomysłowy i nie wpadł na pomysł ze zdjęciem naszyjników która polegała na transmutacji w węża. Do dzisiaj nie wiadomo skąd wziął wzorzec człowieka, podejrzewam że był to jeden z piratów.