FANDOM

Stalowy — mag z talentem Stworzyciela, Mistrz Drugiego Kręgu.

WyglądEdytuj

Bardzo przystojny, młody chłopak o smoliście czarnych włosach. Jego oczy, z początku piwne, za sprawą Bogini Matki Świata są teraz jaskrawoniebieskie jak dwa szafiry.

CharakterEdytuj

Stalowy jest zdolnym i inteligentnym człowiekiem. Jego talent nie dorównuje talentowi Nocnego Śpiewaka, który właściwie jest naturalnym geniuszem, ale opiera się bardziej na próbach, eksperymentach i ogólnym rozwoju.

CiekawostkiEdytuj

  • Stalowy nie zna swoich rodziców. Wychowywany był wraz z innymi magicznie uzdolnionymi dziećmi na farmie należącej do Kręgu Magów.
  • Jest również uzależniony od narkotyków, ma wielkie problemy z wyjściem z nałogu. Przez jego eksperymenty ze środkami narkotycznymi o mały włos nie zginęło kilku magów z Drugiego Kręgu (zjedli narkotyk pod postacią cukierków, pili również silną brzoskwiniówkę Stalowego i hajgońskie piwo, co stanowi morderczą mieszankę). Jedynie dzięki łasce Bogini Matki Świata wrócili do życia. Za ten czyn Stalowy został ukarany przez samą Boginię - zmieniła kolor jego oczu z piwnych na niebieskie, aby teraz każdy mógł dostrzec gdy ponownie zażyje narkotyk.
  • Stalowy pomaga królowi Atealowi Toho, produkując w celach obronnych dla państwa wybuchowe kulki nazywane Ognistą Wodą (prawdopodobnie jest to jedynie przetworzony wynalazek innego Stworzyciela - Ostrowca) oraz wytwarzając elementy broni dla northlandzkiego wojska. Pomaga także królowej Northlandu, produkując złoto i tkaniny dla ofiar wojny. Jest z tego powodu przemęczony; gdy zachorował na influencę stwierdził, że jest to podarunek Bogini. W zamku Ataela dokonano na Stalowego zamachu, który jednak na szczęście się nie powiódł.
  • Zamiast umrzeć dla honoru, żyj dla króla - to przysłowiowe wręcz słowa Stalowego, które stały się sloganem w stolicy Northlandu, powtarzanym często i chętnie przez dworzan. Stworzyciel wypowiedział je po pojedynku do Lorda Palgira.
  • Imię Stalowy nosił również pierwszy cesarz Lengorchii, pochodzący z rodu Maiar-ena, a w lengore brzmi ono Sab'lan.