FANDOM

Moneta - dziewiętnastoletni syn Miedzianego. Jego prawdziwe imię brzmi Fonon. To młody artysta - malarz, jak również iluminator ksiąg.

Wygląd Edytuj

Młodzieniec jest rudowłosy, ma jasne brwi, oczy jak chabry i całe ciało usiane cętkami.

Charakter Edytuj

Jest radosny i bardzo pozytywnie nastawiony do życia. Ma skłonności do kwiecistej wymowy.

Ciekawostki Edytuj

W Domu Innych Ludzi pełni także funkcję nauczyciela.

Posiada imponującą pracownię malarską, sam zajmuje się wyrobem farb, pędzli i rysików na własny użytek. Godny zauważenia jest fakt, że nie pociąga go obowiązujący aktualnie w Lengorchii styl, który polega na realistycznym oddaniu rzeczywistego świata z każdym jego szczegółem (takie obrazy tworzy jedynie w celach zarobkowych i nie traktuje ich ze szczególnym szacunkiem). Jego technika skłania się ku impresji. Moneta maluje głównie akwarele. To on nauczył Pożeracza rysować i był zaskoczony, kiedy się dowiedział, że uczył rysunku smoka .

Moneta jest zakochany w Mgle. Do Monety przychodzi Liść aby u niego malować , Moneta przechowuje wszystkie rysunki Obserwatora.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.