FANDOM

Messil — bratanica ela Koreta Korina.

WyglądEdytuj

Ma około dziesięciu lub jedenastu lat, niebieskoszare oczy, bardzo jasną skórę i słomkowe włosy.

ChorobaEdytuj

Messil straciła wzrok po upadku z drzewa, gdy przetarła się jedna z lin (w efekcie upadku powstał krwiak uciskający nerwy). Po wypadku charakter dziewczynki radykalnie się zmienił. Z wesołego, żywego dziecka stała się milcząca i niepewna. Odmawiała mieszkania na platformach w koronach drzew - przerażała ją myśl, iż ma pod sobą przestrzeń, której nie jest w stanie ocenić. Ciemność ślepoty stała się niezmierzoną otchłanią, gdzie można było spadać i spadać bez końca. Gdy w Bukowinie goszczą młodzi magowie, el i el-len przyprowadzają do nich ociemniałą dziewczynkę, prosząc, by ci ją uleczyli. Niestety, jedynym Stworzycielem w grupie przybyłej wówczas do Ogorantu jest Stalowy, który niezbyt zna się na chirurgii. Odmawia on wykonania operacji, bojąc się, że coś pójdzie nie po jego myśli. Messil przyjmuje to z rezygnacją, ale stara się być dzielna. Podczas badania dziewczynki Lengorchianie dokonują jednak ważnego odkrycia - zauważają, że mała widzi emanacje ich talentów, a więc sama jest obdarzona magią. Messil widzi talenty magów jako światełka, których wielkość zależy od rozmiaru talentu. Leczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy do Miasta Na Drzewach przybywa Nocny Śpiewak. Udaje mu się usunąć krwiak (przy operacji posługuje się opracowaniami Burona); wtedy to Messil zaczyna odróżniać światło i cień. Śpiewak twierdzi, że powinno być coraz lepiej.