FANDOM

Jaszczur — największa z wysp Smoczego Archipelagu.

KształtEdytuj

Wygląda z daleka jak śpiący, wielki jaszczur - stąd nazwa. Zdawać by się mogło, że wręcz oddycha, gdyż posiada czynny wulkan, z którego unoszą się siwe obłoki wyziewów. Pod względem liczebności smoków przewyższa inne wyspy Smoczego Archipelagu. Zamieszkuje ją m.in. cała rodzina Pożeracza Chmur. Jaszczur obfituje w zwierzynę.

Na Jaszczurze mieszkał także Mówca Słony wraz z rodziną. Jest to jedyny w obrębie Archipelagu tak specyficzny przypadek życia ludzi i smoków blisko siebie. W późniejszym czasie zamieszkali tam również członkowie Drugiego Kręgu, co doprowadziło do pewnych przykrych wydarzeń.

Położenie i historiaEdytuj

Wyspa znajduje się na południe od Lengorchii, według map cesarskich należy do państwa, choć tak naprawdę zamieszkiwana jest jedynie przez smoki. Na wyspie znajdują się ślady po pierwszych osadnikach - ruiny miast pradawnych cywilizacji, prawdopodobnie przodków Lengorchian. Rozbudowany system prawie niezniszczalnych korytarzy-Labirynt , świadczy o tym, że wśród dawnych mieszkańców wyspy byli magowie. Kult węża połykającego własny ogon może potwierdzać tezę wywodzenia się Lengorchian od tego ludu. Symbol węża przez wieki został uproszczony do okręgu, którym zdobi się piersi magów.

Jeziorko z wodospadem na JaszczurzeEdytuj

Jeziorko z wodospadem na Jaszczurze jest to miejsce niezwykle urokliwe. Jedno z niewielu miejsc ukochanych zarówno dla ludzi jak i smoków. Woda (biała i hałaśliwa, przypominała żywe stworzenie) do jeziora spadała z jednostajnym pluskiem ze skały. Na brzegu jeziorka rosły rośliny ciemnozielonych mięsistych liściach.

To właśnie nad tym jeziorkiem po przybyciu Kamyka na wyspę Jagoda tak brutalnie go potraktowała.

Tutaj również chłopcy z Drugiego Kręgu obserwowali i zachwycali się nad urodą Jagody, która zmieniła się diametralnie przez ten czas gdy Kamyk wrócił na kontynent aby się dokształcać. Jagodę nad jeziorkiem podglądali Gryf , Stalowy , Wężownik , Diament i Promień .