FANDOM

Iditalin Ainel Toho - nazywana przez magów Drugiego Kręgu Fial-maran'kou - Władczyni Wzrastającego Zboża, Pani Zielonego Kłosa. Królowa Northlandu, żona Ataela Toho i matka Janael oraz Toroja. Herbem rodowym Ainelów jest zielony kłos na białym tle.

WyglądEdytuj

Królowa jest bardzo piękna, urodą niebanalną. Z całej postaci bije blask dobroci i mądrości. Swego rodzaju szlachetności. Ma szczupłą twarz z cienkim noskiem, i błękitne oczy. Prawie wcale nie używa makijażu, ubiera się skromnie z nutką szykownej elegancji i naturalnego wyczucia stylu. Nie nosi żadnych klejnotów.

CharakterEdytuj

Swoją dobrocią i miłością podbiła serca wielu poddanych. Opiekuje się sierotami i wdowami (których w czasie wojny nie brakuje). Pełna empatii, stara się jak najbardziej oszczędzać, a każde zdobyte pieniądze przekazuje na rzecz potrzebujących. Jest wyjątkowo inteligentną kobietą, potrafiącą rozegrać polityczne manewry w sposób mistrzowski. Młodych magów darzy dużą sympatią, traktując ich czasem prawie jak własne dzieci. To kobieta z poczuciem humoru, bardzo mądra, spokojna. Podejmuje przemyślane decyzje, lecz w głębi duszy kocha wolność. Choć doskonale zna się na dworskich konwenansach, zdarza jej się czasem wymknąć po cichu z komnaty by potańczyć w ogrodzie. Jest pełna pogody i pozytywnych uczuć, to doskonała obserwatorka. Cieszy się szacunkiem zarówno poddanych, swojego męża jak i magów. Jest odważna, ma dobry gust i wie, kiedy trzeba się w jakieś sprawie kogoś poradzić, jest przy tym skromna.

RodzinaEdytuj

Bardzo kocha dwójkę swoich dzieci, Toroj to jej oczko w głowie, a królewnę doskonale rozumie. Z mężem ma doskonałe relacje, pełne miłości i wzajemnego szacunku, co rzadko zdarza się wśród par królewskich. To wyjątkowo kochająca osoba, która nie bagatelizuje problemów wychowawczych i potrafi podejmować w tych (i nie tylko tych) kwestiach słuszne, mądre decyzje.

CiekawostkiEdytuj

Własnoręcznie wykonuje na drutach ubrania dla sierot i wdów wojennych.

historia miłosna pary królewskiej: Gdy król ojciec (ojciec Ataela) miał dość już swatów, namawiał swego syna do podjęcia decyzji o wyborze żony. Książę stwierdził jednak, że nie poślubi portretu, więc król wydał bal, na który zaprosił wszystkie panny nadające się do zamążpójścia. Książę był bardzo zmęczony, nie mógł zdecydować, którą wybrać. Wtedy otworzył list od Iditalin Ainel, przepięknie napisane przeprosiny, Edit nie mogła przybyć na bal, gdyż była w żałobie po swym ojcu. Do listu dołączona była też uszyta poduszeczka z zapachowych ziół. Atael zapragnął poznać tę kobietę, więc zaprosił ją już nie na bal, a na spotkanie. I zdarzyło się to, co w wyższych sferach zdarza się tak rzadko, a co nadal widać po ciepłych uczuciach między parą królewską – zakochali się w sobie.

Atael wyznał jej miłość w ogrodzie, a królowa ślubowała w wianku z kłosów.

O poznaniu się pary królewskiej krąży bardzo ciekawa piosenka:

We wszystkich dworach list ogłoszony,
Że król dla syna chce szukać żony.
Cała stolica huczy od plotek,
Dziedzic korony idzie pod młotek.
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, że to nie to!

Pierwsza jak słońce, druga jak brzoza,
A za to trzecia pysk ma jak koza.
Czwarta modnisia, piąta skromnisia,
Oj, trudny wybór chłopak ma dzisiaj.
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, ze to nie to!

Czarne i jasne, jak miedź czerwone
Którą Tael weźmie za żonę?
Jedna ma tutaj, a druga tam,
Jak tu wybierać wśród tylu dam?
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, ze to nie to!

Pół setki dziewczyn rwie włosy z głoy,
Drugie pięćdziesiąt umrzeć gotowe.
Sto pierwsza panna w zbożowym wieńcu
Na ślubny kamień złożyła ręce.
Poznał królewicz panienek sto
Ale sto pierwsza dostała go!
Królowa gdy była panną nazywała się Idit Ainel-Wannero. Po wyjściu za mąż za króla , gdy została królową nazywano ją Iditalin Majene Wisenna Ainel-Toho .