FANDOM

Góry Zwierciadlane - góry stanowiące malowniczą granicę pomiędzy Lengorchią oraz Northlandem. Z południa graniczą z wyżyną Lenn oraz Puszczą Sokolą, na północy przechodzą w Ogorant.

LudnośćEdytuj

Zamieszkane przez różne plemiona Hajgów. Dla górali najważniejszym miejscem jest dolina Pierścień, która zapewnia pożywienie oraz budulec na domy.

KlimatEdytuj

Warunki życia są tam bardziej surowe niż w krainach położonych na południu. Zwłaszcza bardzo zimne noce i spadające zimą duże ilości śniegu utrudniają funkcjonowanie. Rośliny wczepiają się zaciekle w każdy skrawek ziemi. Gleba jest jałowa, pełna kamieni, a ciepłe dni trwają krótko.

Góry Zwierciadlane z daleka wyglądają jak nieudane gruzłowate ciasto gdzieniegdzie skąpo przysypane miałkim cukrem.

Fauna i floraEdytuj

Najczęściej spotykana w górach roślinność to: mchy, porosty, sosny, cedry, świerki, jodły oraz jałowce. Występuje również wiele gatunków jagód oraz grzyby. Z fauny należy wyróżnić górskie kozy, norniki, piaskuny, pantery, a także drapieżne ptaki, lisy i wilki.

Do zwierząt hodowlanych należą owce i kozy. Górale posiadają również psy oraz oswajają pantery, które są doskonałymi towarzyszami podczas polowań.