FANDOM

Fargolia - służąca na dworze królewskim Northlandu.

Matka sześciorga dzieci; leczyła młodych magów, gdy zachorowali na czterodniową influzę. Chorzy członkowie Drugiego Kręgu poddawali się jej leczeniu całkiem zadowoleni, że ktoś wziął za nich całą odpowiedzialność. Było jej wszystko jedno, czy jej pacjent jest czy nie jest magiem; nie obawiała się ich tak jak pozostała część służby. Ma swoje sprawdzone metody leczenia - poiła chorych rosołem, grzanym winem i jakimiś tajemniczymi, gorzkimi napojami, sporządzała też mikstury z czosnku roztartego z miodem i masłem, nacierała pacjentom piersi wódką - i nie zarzuciła ich na rzecz rad udzielanych przez northlandzkiego medyka, które traktuje z najwyższym lekceważeniem. Gdy choroba rzuciła się Promieniowi na piersi, Fargolia troskliwie się nim zajęła.

WyglądEdytuj

Należała do osób, które sprawiają wrażenie, że są w stanie przejść przez mur, nie zmieniając tempa marszu. Jest dużą kobietą, choć ani otyłą, ani muskularną; najlepiej pasuje do niej słowo postawna. Zwykle nosi brązowo-biały strój służby pokojowej.

CharakterEdytuj

Wyróżnia się szorstką troskliwością o wszystkich i sprawiedliwością, a ponadto jest niezwykle uparta - prędzej kamień by zakwitł, niż ona zmieniłaby zdanie, energiczna, konsekwentna i stanowcza. Wzbudza respekt i oczekuje posłuchu.