FANDOM

Dervan Ti Arn-Herewer - Northlandczyk, towarzysz Berilana Wyrna O'hore i daleki krewny lorda Arn-Kallana. Najprawdopodobniej ojciec Myszki. Dobrze zna lengore. Chłopcom z Drugiego Kręgu (których poznaje, gdy nastawia rękę Stalowemu) przedstawia się jako kupiec; jednak Koniec i Kamyk ze względu na jego ukradkowe gesty i znaczące spojrzenia, jakie wymienia z królewskim sekretarzem, podejrzewają, że głównym towarem, którym handluje, są informacje. Kamyk w swoim diariuszu notuje, że Arn-Herewer jest w tym samym stopniu kupcem, co Wyrn O'hore skrybą.

WyglądEdytuj

Liczy sobie około 40 lat. Jest dość wysoki i szczupły. Ma jasnobrązowe oczy i długie, ciemne włosy związane na karku prążkowaną wstążką. Używa eleganckich kosmetyków, jest modnie ubrany i - jak wszyscy mężczyźni na dworze króla Ataela - nosi laskę zawierającą szpikulec.

Pokrewieństwo z MyszkąEdytuj

Arn-Herewer zwierza się Myszce, że znał przed laty jego matkę, Jabłonkę, gdy ona była hafciarką w Lenenji, a on miał tam skład z tkaninami. Twierdzi, że chłopiec jest do niej bardzo podobny. Próbuje zaprzyjaźnić się z Wędrowcem; pokazuje mu nożyk, który dostał od Jabłonki i prosi, by Myszka mówił do niego po imieniu. Ten jednak, zdenerwowany, odmawia, nie wyjawiwszy Arn-Herewerowi, że najpewniej jest jego synem.

CiekawostkiEdytuj

Imię Arn-Herewera, Ti, w języku lengore oznacza ogół drobnych przedmiotów noszonych w kieszeniach czy szarfie.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.