FANDOM

Matka Świata - dawniej nazywana Zieloną Panią, utożsamiana z czczoną przez Hajgów Panią Lawin.

Niektórzy utożsamiają ją też z boginią śmierci - Panią Strzał.

Najważniejsza bogini czczona w Lengorchii: podlegają jej wszyscy inni bogowie. Co roku w Podzamczu organizowane są pochody na jej cześć.

Wygląd i charakterEdytuj

Kolorami bogini są czerwień i zieleń. Zwykle przedstawiana jest w długiej, zielonej sukni trzymająca laskę zakończoną głową węża symbolizującą mentora magii - Rozdawcę Talentów, Oko Świata. Matkę przedstawia się też w towarzystwie koziołka, kota, czasem z wężem u stóp (miast pod postacią laski). Są to jej ukochane zwierzęta.

Bogini jest miłosierna i wielkoduszna, i tego samego oczekuje od innych. Ma dość specyficzne poczucie humoru i duże wyczucie dramatyzmu. Gdy się śmieje, gwiazdy i planety zmieniają swe położenie.

CiekawostkiEdytuj

Bogini ukazała się bohaterom: Promieniowi, Myszce i Kamykowi po ich śmierci spowodowanej zjedzeniem narkotyków Stalowego. Promień zobaczył ją jako dorosła kobietę: Gdzieś wyżej powiewała leciutka tkanina zielonej barwy, majaczyły interesujące wypukłości, a całość zwieńczona była uderzająco przystojną twarzą o ustach jak rozkrojona wiśnia i oczach niczym dwie czarne dziury. Dla Kamyka była rozczochranym dzieckiem w zielonej tunice o wściekle jasnych, zielonych oczach. Bogini odesłała magów do świata żywych, a następnie ukarała Stalowego za narkomanię, zmieniając mu kolor oczu na jaskrawoniebieski. Było jej bardzo miło, że wybrali jej kolor do wypełnienia tatuaży.

Aby złożyć jej ofiarę można ściąć kosmyk włosów i wrzucić go do ognia (tak jak zrobiła to Fala, matka Białego Roga, gdy ten przechodził sprawdzian, mający zdecydować czy otrzyma szarfę maga) lub zranić się w rękę i upuścić sobie krwi (jak choćby Promień, gdy prosił o zdrowie dla Winograda i Kamyk, gdy Pływak nie mógł mu przywrócić słuchu).

Bardzo lubi koty.

Nuvola apps important yellow Ten artykuł jest już prawie gotowy. Rozbuduj go, albo włącz się do dyskusji o uznaniu go za ukończony.