FANDOM

Biały Róg — najpotężniejszy Tkacz Iluzji w historii Lengorchii.

Biały

Biały Róg razem z młodszym bratem Koziołkiem

W czasach Kamyka to postać wręcz legendarna. Wsławił się obroną siebie i swojego ukochanego, młodszego brata Koziołka przeciw żołnierzom z północy. Przez dwie doby utrzymywał iluzję fortu, łuczników oraz groźnych psów, co pozwoliło utrzymać wrogów z dala od opuszczonej wioski. W późniejszych tekstach i świadomości ludzkiej ta heroiczna obrona przekształciła się w stworzenie iluzji wielkiego miasta z tysiącami żołnierzy.

Po zwycięstwie na Kozich Wzgórzach przyłączył się do drużyny magów (głównie Wędrowców i Obserwatorów) i razem z nimi wziął udział w ekspedycji na północne ziemie późniejszej Lengorchii. Uczestniczył m.in. w zdobywaniu miasta Toum (później Lenenja), był świadkiem zawierania traktatu z hajgońską starszyzną na terenie Pierścienia.

Po zakończeniu wojen osiadł w posiadłości Widłowa Kotlina na Kozich Wzgórzach, gdzie mieszkał aż do śmierci. Po nim posiadłość przejął Korzeń, syn Koziołka. Na cześć Białego Roga Kozie Wzgórza nazwano Wzgórzami Iluzyjnymi.

WyglądEdytuj

Był kaleką — jego nogi, krótkie i zniekształcone, nie spełniały swojej funkcji. Z tego powodu miał bardzo rozbudowany kark i ramiona oraz umięśnione ręce, gdyż to one umożliwiały mu poruszanie się. Często mówiono, że to kalectwo związane jest z ogromem talentu chłopaka. Włosy miał proste i czarne, w młodości dość długie.

CharakterEdytuj

Mało wylewny realista, był również patriotą, choć w lokalnym i chyba najprawdziwszym tego słowa znaczeniu — walczył z miłości do ziemi, do ojczyzny. Tak jak kochał swą rodzinę, tak kochał ziemię, w której się wychował. Wojnę postrzegał nie jako pełen chwały pochód mężnych wojowników, lecz brudną pracę — przez jednych wykonywaną dla zysku lub prestiżu, przez drugich (takich jak on) z miłości do ziemi i rodziny. Niemniej i tak wojna oznaczała trupy, krew, cierpienie i lęk.

RodzinaEdytuj

Syn Dębowego i Fali, z domu na Kozich Wzgórzach. Miał dwóch młodszych braci — Bystrego i Koziołka.

Ojciec nienawidził go i gardził nim z powodu jego kalectwa. Wolałby pozbyć się Białego Roga, aby móc ustanowić dziedzicem Bystrego.

CiekawostkiEdytuj

Początkowo odrzucał własny talent — pragnął paść kozy, zostać z rodziną. Z tej przyczyny oszukał wysłannika Kręgu i udawał mniej zdolnego niż był w rzeczywistości.

Nuvola apps important green Ten artykuł jest już ukończony i czeka na akceptację Ewy Białołęckiej.