FANDOM

Berilan Wyrn O’hore - sekretarz królewski na northlandzkim dworze, postać wyjątkowo tajemnicza i interesująca. Jest bardzo blisko z parą królewską, małżonkowie często szukają u niego porady w różnych sprawach. Do króla zwraca się po imieniu, co jest bardzo nietypowe w wyższych sferach northlandzkiej drabiny arystokratycznej. Człowiek od wszystkiego, osobisty doradca władcy, cieszący się dużym szacunkiem tak monarchy jak i jego żony.

Nazywany również Jaśnie Panem Cieniem.

WyglądEdytuj

Osoba o przeciętnej urodzie. Średniego wzrostu, jego wiek trudno ocenić - między 30 a 50 rokiem życia. Włosy ma raczej burego koloru, tradycyjne i wymagane z racji mody wąsy sterczą niczym jaskółcze skrzydła. Owe wąsy to zresztą jedyny jego ukłon w stronę northlandzkiej mody. Ubiera się w czarną szatę nieokreślonego kształtu, przez którą nie można ocenić ani jakiej jest postury, ani gdzie trzyma ręce. Jego chód jest bardzo cichy dzięki miękkim podeszwom pantofli. Nosi dużą owalną broszę z wizerunkiem skrzydlatego jaszczura i skrzyżowanych nad nim dwóch pałek jako oznakę statusu urzędniczego.

CharakterEdytuj

Ten tajemniczy jegomość wykazuje się dużą inteligencją i wiedzą. Bardzo wiele wie na temat wszelkich zasad etykiety i aktualnych plotek. Pomimo swojego w sumie nieokreślonego statusu, od razu zadeklarował chęć pomocy młodym magom. Sprawia wrażenie przychylnie do nich nastawionego. Jest człowiekiem bardzo lojalnym wobec króla, jego najbliższym współpracownikiem. Co ciekawe, Mówcom i Obserwatorom ciężko zajrzeć do jego umysłu, gdyż mają uczucie jakby babrali się w kisielu - wygląda na to, że sekretarz potrafi ich zablokować. Doskonale zna lengore i lengorchiańskie obyczaje. Jest raczej uprzejmy, choć bywa, że zdradza oznaki lekko ironicznego poczucia humoru. Niewątpliwie jest to bardzo ważna postać northlandzkiego dworu.