FANDOM

Atael Toho - władca Northlandu, Miłościwie Panujący i borykający się z wielkimi problemami kierowania ogarniętym wojną krajem…

WyglądEdytuj

Jest niemal całkowicie pozbawiony wgłębienia u nasady nosa, ma szerokie czoło i ciężkie brwi, a imponującą głowę okalają na kształt grzywy lwa (bo takie skojarzenie budzi władca) falujące włosy. Ma również kwadratową szczękę i stanowczo wysunięty podbródek. Zgodnie z obecną modą wyhodował sobie długie wąsy – oczywiście usztywnione, ostre jak szydła.

CharakterEdytuj

To dobry, mądry człowiek. Ma królewską godność, ale umie zachować rozsądek, prosić o pomoc i chować dumę do kieszeni. Nie ignoruje tak spraw rodzinnych jak i wojskowych. Nie lubi awantur i hałasu. Jest krzepki i inteligentny, to bardzo dobry polityk. Umie planować, myśleć w przód choć czasem daje ponieść się emocjom. W chwilach zdenerwowania miota się niczym rozjuszony lew po komnacie wichrząc sobie fryzurę charakterystycznym gestem. Bardzo troszczy się o interesy państwa. Ma poczucie humoru.

Król był łagodnym człowiekiem, poza tym całkiem rozsądnie uważał, że znacznie bardziej opłacalne jest ściągnięcie grzywny z winowajcy niż żywienie go na koszt państwa.

Dlatego też lochy ziały pustką…

RodzinaEdytuj

Kocha swoją rodzinę, która powstała w oparciu o silne uczucie miłości do żony Iditalin Ainel Toho. Darzy ją dużym podziwem i szacunkiem, często zasięga u niej rady. Docenia umiejętność królowej do obserwacji ludzi i jej spokój. Kocha też swoją córeczkę Janael. Stara się opiekować synem Torojem i nawiązać z nim jak najlepsze relacje. Osobą bardzo bliską władcy jest też jego Sekretarz.

CiekawostkiEdytuj

Małżeństwo z królową Iditalin było zawarte z miłości.

Historia miłosna pary królewskiej: Gdy król ojciec (ojciec Ataela) miał dość już swatów, namawiał swego syna do podjęcia decyzji o wyborze żony. Książę stwierdził jednak, że nie poślubi portretu, więc król wydał bal, na który zaprosił wszystkie panny nadające się do zamążpójścia. Książę był bardzo zmęczony, nie mógł zdecydować, którą wybrać. Wtedy otworzył list od Iditalin Ainel, przepięknie napisane przeprosiny, Edit nie mogła przybyć na bal, gdyż była w żałobie po swym ojcu. Do listu dołączona była też uszyta poduszeczka z zapachowych ziół. Atael zapragnął poznać tę kobietę, więc zaprosił ją już nie na bal, a na spotkanie. I zdarzyło się to, co w wyższych sferach zdarza się tak rzadko, a co nadal widać po ciepłych uczuciach między parą królewską – zakochali się w sobie.

Atael wyznał jej miłość w ogrodzie, a królowa ślubowała w wianku z kłosów.

O poznaniu się pary królewskiej krąży bardzo ciekawa piosenka:

We wszystkich dworach list ogłoszony,
Że król dla syna chce szukać żony.
Cała stolica huczy od plotek,
Dziedzic korony idzie pod młotek.
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, że to nie to!

Pierwsza jak słońce, druga jak brzoza,
A za to trzecia pysk ma jak koza.
Czwarta modnisia, piąta skromnisia,
Oj, trudny wybór chłopak ma dzisiaj.
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, ze to nie to!

Czarne i jasne, jak miedź czerwone
Którą Tael weźmie za żonę?
Jedna ma tutaj, a druga tam,
Jak tu wybierać wśród tylu dam?
Poznał królewicz panienek sto
I ciągle wzdycha, ze to nie to!

Pół setki dziewczyn rwie włosy z głoy,
Drugie pięćdziesiąt umrzeć gotowe.
Sto pierwsza panna w zbożowym wieńcu
Na ślubny kamień złożyła ręce.
Poznał królewicz panienek sto
Ale sto pierwsza dostała go!