FANDOM

Mikel Kaemo Arn-Kallan - lord na służbie jego wysokości Miłościwego Ataela Toho. Dobrze zna język lengore, jest dość wysoko postawionym człowiekiem w hierarchii dworu nordlandzkiego.

WyglądEdytuj

Wygląd tego dworzanina jest odzwierciedleniem northlandzkiej mody - ubiera się zgodnie z jej zasadami, co dzień trefi włosy oraz woskuje i modeluje wąsy (bez tych zabiegów wygląda ponoć niczym melancholijna wydra). Nie rozstaje się również z zaopatrzoną w ostrze laską. Ponieważ jest lordem zdarza mu się nawet zdejmować buty do spania. Takoż zgodnie z rodzimą tradycją i powiedzeniem kąpanie się zimą jest niezdrowe codziennie myje jedynie w misce ręce i twarz, co było swego czasu sporym szokiem dla magów Drugiego Kręgu.

CharakterEdytuj

Spokojny, mądry i bardzo cierpliwy; jest dobrym politykiem i oddanym sługą króla. Potrafi być ironiczny, ma poczucie humoru. Potrafi dostrzec piękno w otaczającym go świecie. Lubi spokój, ma duszę poety, zdarza mu się nawet układać wiersze, choć potrafi też walczyć i zabijać. Jest człowikiem wykształconym, zna obce języki. Jako dworzanin dobrze zna tajniki życia na zamku, a doświadczenie i rutyna pozwalają mu pozostać opanowanym i nie okazywać po sobie uczuć nawet w zaskakujących sytuacjach. Stara się patrzeć na świat rzeczowo, nie lubi przesadnego narzekania, sam też raczej nie narzeka, nie dzieli się otwarcie z nikim swoimi przemyśleniami ani tym co czuje. Potrafi dobrze oceniać ludzi.

Poczuwa się poniekąd do opieki nad młodymi magami, jednak trudno zgadnąć czy żywi do nich sympatię. Trochę przeraża go ich nieobliczalność i młody wiek – lord zakładał, że będą nieco starsi niż się okazali.

RodzinaEdytuj

Niewiele można powiedzieć o jego rodzinie prócz tego, że jest dalekim krewnym tajemniczego Dervana Arn–Herewera, choć stara się raczej ukryć to pokrewieństwo.